age_header">Portfolio
Exempel på Webdesign
web_1 web_2 web_3
web_4 web_5 web_6
web_7 web_8 web_9
Exempel på Image- eller Profilannonser
Nedanstående annonser (plus fler) för Rema Control infördes som en svit i ett antal nummer av branschtidningar i syfte att vårda och stärka varumärket inför den nordiska målgruppen i skogsbranschen.  
profil_a profil_a
profil_a profil_a profil_a opus-x padtron
Ovanstående annonser (plus fler) för Västerås Flygplats har publicerats säsongsvis i Västerås Konserthus programtablå i syfte att vårda och stärka varumärket genom att vara en sponsor inom det lokala musik- och kulturlivet för målgruppen potentiella resenärer. Ovanstående annonser (plus fler) för Advokatfirman Ahlström infördes i samband med företagets etablering i det lokala ”stekar-magasinet” Style. Där rönte de mycket uppmärksamhet och blev en del av det som gav företaget en god start med en exklusiv och trovärdig framtoning.
Exempel på Rekryteringsannonser
rekryt_1 rekryt_2 rekryt_3 rekryt_4 rekryt_5 rekryt_6 rekryt_7
Exempel på Utbudsannonser

Ofta görs mediavalet så att samma utbud, samma bilder och samma tema användas i flera tidningar, i olika format.

Exempel på Mobila Utställningar
mob_1 mob_2
Nedanstående utställningar användes som verktyg för ABBs Högskolekontakt, ett
diskussionsunderlag och öppning för dialog med studenter från eftergymnasiala
utbildningar vid rekrytering och ex-jobb. Svängda konstruktioner med måtten 404 x 224 cm.
mob_3 mob_4
Det som inte finns

Då behovet finns att visualisera en idé om något som ännu inte är producerat och ännu inte finns, kan en manipulerad bild göra att vem som helst förstår vad resultatet ska bli.
Om inte det räcker kan man i mer tekniska sammanhang skapa en 3D-bild eller en animation som visar ett förlopp i en process.

I fallet med bilderna nedan ingick de i ett bildspel om en serie större artistevents som skulle visualiseras på en given plats där Västerås stad var huvudarrangör. En tom gräsyta vi mälarstranden på Lögarängen i Västerås skulle fyllas av publik som under ett antal veckor fick se och höra eliten av våra mest populära svenska artister.

konser_arena
Film & Animering

Känns kanske dyrt och oåtkomligt för det mindre eller mellanstora företaget, vid en första anblick. Världen förändras. Att skapa film kan både du och jag göra med våra mobiler idag. Visserligen till usel teknisk kvalitet men ändå rörlig bild. Mediautrymmet hos tevekanaler och biosalonger kostar, men på den egna hemsidan eller på Youtube är det fritt. Så varför inte ta in tanken i dina sinnen och spåna över vilka möjligheter du har att med rörlig bild visa vad du och ditt företag har att erbjuda.

I nedanstående smakpalett görs skillnad mellan korta reklamspotar ämnande för köpt mediautrymme och längre reportagefilmer som visas på webben eller video.

Reklamfilm
Spot för rekrytering av nyexade konsultämnen i TV4 lokalt. Animerad spot med ”galet” sjungande och hoppande logo till musik som pausinslag, vid avblåst spel en sponsorkväll i ishockeyns elitserie Animerad spot med med stillbilder och speaker för lokal bioreklam.
wicer_tv wicer_2 vas_flyg

Reportagefilm

Beroende på vad som ska visas kan dessa vara från någon minut upp till ca 20 minuter. Här dn film för varje inriktning inom utbildningen på Västmanlands Naturbruksgymnasium Ösby.

Inriktning - Djurvård Inriktning - Häst Inriktning - Jordbruk
djurvard hast jord
Naturvetenskaplig inriktning - NV Inriktning - Skogsbruk Leverans av nya maskiner
Naturvetenskapligt skog skog

Informationsfilm

En film om en affärsidé och ett koncept under bildande, som syftar till att förenkla internationella kontakter och affärer. Inledande stillbilder av Martin Adler. Speaker professor Ulf Hanning från Göteborgs Universitet. Kamera, musik och stillbilder Thor-Björn Bergman. Manus och storyboard Lennart Roos.

cw

Back to Top