Nedanstående annonser (plus fler) för Rema Control infördes som en svit i ett antal nummer av branschtidningar i syfte att vårda och stärka varumärket inför den nordiska målgruppen i skogsbranschen. | |
Ovanstående annonser (plus fler) för Västerås Flygplats har publicerats säsongsvis i Västerås Konserthus programtablå i syfte att vårda och stärka varumärket genom att vara en sponsor inom det lokala musik- och kulturlivet för målgruppen potentiella resenärer. | Ovanstående annonser (plus fler) för Advokatfirman Ahlström infördes i samband med företagets etablering i det lokala ”stekar-magasinet” Style. Där rönte de mycket uppmärksamhet och blev en del av det som gav företaget en god start med en exklusiv och trovärdig framtoning. |
Ofta görs mediavalet så att samma utbud, samma bilder och samma tema användas i flera tidningar, i olika format. |
||
Nedanstående utställningar användes som verktyg för ABBs Högskolekontakt, ett
diskussionsunderlag och öppning för dialog med studenter från eftergymnasiala
utbildningar vid rekrytering och ex-jobb. Svängda konstruktioner med måtten 404 x 224 cm.
Då behovet finns att visualisera en idé om något som ännu inte är producerat och ännu inte finns, kan en manipulerad bild göra att vem som helst förstår vad resultatet ska bli.
Om inte det räcker kan man i mer tekniska sammanhang skapa en 3D-bild eller en animation som visar ett förlopp i en process.
I fallet med bilderna nedan ingick de i ett bildspel om en serie större artistevents som skulle visualiseras på en given plats där Västerås stad var huvudarrangör. En tom gräsyta vi mälarstranden på Lögarängen i Västerås skulle fyllas av publik som under ett antal veckor fick se och höra eliten av våra mest populära svenska artister.
Känns kanske dyrt och oåtkomligt för det mindre eller mellanstora företaget, vid en första anblick. Världen förändras. Att skapa film kan både du och jag göra med våra mobiler idag. Visserligen till usel teknisk kvalitet men ändå rörlig bild. Mediautrymmet hos tevekanaler och biosalonger kostar, men på den egna hemsidan eller på Youtube är det fritt. Så varför inte ta in tanken i dina sinnen och spåna över vilka möjligheter du har att med rörlig bild visa vad du och ditt företag har att erbjuda.
I nedanstående smakpalett görs skillnad mellan korta reklamspotar ämnande för köpt mediautrymme och längre reportagefilmer som visas på webben eller video.
Spot för rekrytering av nyexade konsultämnen i TV4 lokalt. | Animerad spot med ”galet” sjungande och hoppande logo till musik som pausinslag, vid avblåst spel en sponsorkväll i ishockeyns elitserie | Animerad spot med med stillbilder och speaker för lokal bioreklam. |
Reportagefilm
Beroende på vad som ska visas kan dessa vara från någon minut upp till ca 20 minuter. Här dn film för varje inriktning inom utbildningen på Västmanlands Naturbruksgymnasium Ösby.
Inriktning - Djurvård | Inriktning - Häst | Inriktning - Jordbruk |
Naturvetenskaplig inriktning - NV | Inriktning - Skogsbruk | Leverans av nya maskiner |
Informationsfilm
En film om en affärsidé och ett koncept under bildande, som syftar till att förenkla internationella kontakter och affärer. Inledande stillbilder av Martin Adler. Speaker professor Ulf Hanning från Göteborgs Universitet. Kamera, musik och stillbilder Thor-Björn Bergman. Manus och storyboard Lennart Roos.